Pagini

joi, 21 iulie 2011

Cum judecă oamenii

După aparenţe.Pe ei nu îi interesează cum te simţi,cine eşti cu adevărat sau dacă măcar au dreptate.Tot ce contează pentru ei este că te-au văzut acolo cu persoana aceea,că ai făcut aia sau că nu ai mers la locul acela.
Cu toţii ştim să judecăm pe alţii,ştim să-i bârfim,dar nu ştim şi nu vom reuşi să aflăm ce se ascunde dincolo de aparenţe.Pentru om tot ceea ce contează este exteriorul,unde mergi,cum eşti,ce faci şi cu cine umbli.După aceste criterii şi încă multe altele eşti judecat.Noi,dacă tot avem chef de judecată trebuie ca mai întâi să ne uităm ce roade dă persoana aceea,dacă are mai multe frunze sau mai multe fructe.Noi nu suntem în stare să facem o judecată dreaptă şi cinstită,pentru noi este important doar lucrurile care ne interesează,nu şi cele care contează.Dar oare are cineva habar ce este în inima mea?Oare mă cunoaşte cineva îndeajuns de bine încât să mă judece după criteriile lor?Oare sunt chiar aşa cum zic ei?Sau port doar o mască sau chiar mai multe?
Doamne,doar Tu mă cunoşti cu adevărat şi ştii motivele pentru care nu fac sau fac un anumit lucru.Doar Tu mă înţelegi,doar Tu mă citeşti.Noi judecăm cu o aşa mare uşurinţă orice lucru de parcă am fi dumnezei.Părem că ştim fiecare detaliu din viaţa cuiva şi tot ceea ce zicem este 100% adevărat.
Dacă tot ne place să judecăm şi a devenit un hobby,să o facem măcar cu milă şi cu dreptate,şi nu după pofta urii noastre.Poate atunci vom vedea cât de buni judecători suntem...cât de bine cunoaştem omul,cât de mult am studiat sau ce înţelepţi suntem noi.
Doar Dumnezeu judecă cu dreptate absoultă,noi suntem doar nişte oameni.Şi dacă tot facem o judecată,să căutăm mai întâi roadele pomului înainte de frunzărai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu