Pagini

marți, 3 aprilie 2012

Învaţă să ceri şi să primeşti iertare

Cuvântul "iartă-mă" se aude tot mai rar pe buzele noastre.Parcă ne este ruşine sau ni se pare că ne umilim dacă cerem iertare.A devenit destul de greu să recunoaştem când greşim.Să ne oprim buzele să jignească.Şi cel mai greu ne vine să recunoaştem atunci când am greşit.Dar nu este greu numai să cerem iertare,ci este greu şi să iertăm.Cu greu lăsăm câte o fărâmă de sentimente să ne inunde inimile şi ochii.Şi parcă tot mai greu este să învăţăm să împlinim legea iubirii,uitând că pentru asta ne-am născut.
"Să vă iubiţi unul pe altul...",îţi sună cunoscute aceste cuvinte faimoase?Au fost spuse de o Persoană tare specială mie.Nu-ţi voi spune cine este,probabil ai ghicit deja.

În viaţă greşim.Fără să vrem,jignim.Cu sau fără voia noastră,rănim.Şi deşi nu se uită atât de uşor lucrurile ce dor,ele se iartă.Un cuvânt magic şi răsare o rază de lumina în sufletului celui rănit.O îndreptăţire a greşelilor noastre şi reuşim să ducem un zâmbet pe faţa celui ce i-am greşit.Dar...este greu.Greu să facem asta,aşa-i?Mai bine lăsăm lucrurile aşa cum sunt,prefăcându-ne că totul este neschimbat.Că putem vorbi în continuare cu acea persoană fără regrete sau gânduri de remuşcare.Dar nu,nu este aşa.Persoana aceea se va închide în sine şi nu vei mai putea fi capabil să-i pătrunzi gândurile inimii.Ştii de ce?Pentru că ai uitat să-i spui Iartă-mă.

I-ai greşit vreunei persoane din viaţa ta?Ai vorbit urât cu mama ta şi nu ai ascultat de sfatul tatălui tău?Ţi-ai jignit fratele sau sora?Nu ţi-ai mai vizitat bunicii de secole?I-ai greşit lui Dumnezeu?
Învaţă să spui din toată inima cuvintele magice care vor topi inimile îngheţate.Iartă-mă,tu,dacă vreodată ţi-am greşit într-un fel sau altul.Poate nu am vorbit frumos faţă de tine.Te rog,iartă-mă.Mami şi tati,iertaţi-mă.Au fost momente în viaţă când v-am greşit.Fraţii şi surorile mele,iertaţi-mă pentru bătăile primite şi cuvintele adresate.Mă căiesc de păcatele mele.

Este chiar atât de greu să spunem aceste cuvinte?Suntem noi conştienţi de puterea lor?Avem noi oare vreo idee  cu privire la ce efect pot ele să producă în sufletul acelei sau acelor persoane?Dacă nu,haide să le testăm!
Da,vorbesc serios.Du-te chiar acum şi cere-i iertare primei persoane din mintea ta căreia i-ai greşit.Sun-o,trimite-i un mesaj sau email,orice!Numai cere-i iertare.Apoi uită-te în agenda inimii tale.Mai sunt persoane cărora le-ai greşit?Cere-le iertare.Sunt persoane care ţi-au cerut iertare?Iartă-le.

Isus a zis: Iertaţi şi vi se va ierta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu