Pagini

luni, 15 octombrie 2012

"Am vorbit pe messenger cu actorul X din serialul X.."

Eram pregătită să plec undeva când o fată pe care o cunosc mă strigă din spate şi îmi spune cu glasul plin de emoţii: "Mile, vreau să-ţi spun ceva. Pleci undeva acuma?", iar eu grăbită şi întorcându-mă spre ea îi răspund aproape strigând: "Îmi spui când vin.", iar ea îmi zâmbeşte înţelegătoare şi eu îmi văd mai departe de drumul meu. "Ce-o avea să-mi spună?", mă gândeam eu când aveam să o văd faţa în faţă şi să-mi spună ceea ce era foarte important pentru ea să-mi vorbească, după câte-mi dădusem seama din tonul vocii ei şi din privirea ei strălucitoare. În fine, îmi terminasem treburile pe care le avusem şi mă întorc la ea, pregătită de data aceasta să vorbesc cu ea. Se întoarce înspre mine nerăbdătoare şi mă trage deoparte, spunându-mi fericită: "Am vorbit pe messenger cu actorul X din serialul X, i-am cerut nişte sfaturi pentru problemele mele personale şi el m-a sfătuit. Mi-a cerut poze cu mine. Ştii cum aş putea să-i dau? Îmi spui?", în timpul acesta eu o privisem cu răsuflarea tăiată şi ea îmi vorbea foarte sigură pe vorbele ei şi bucuroasă totodată că avusese ocazia să vorbească cu actorul ei preferat din acel serial românesc atât de lăudat de mai mulţi oameni.

Eu o privesc foarte serioasă şi ea este nedumerită. "Ce te face să crezi că ai vorbit cu actorul acela? De unde ştii asta, îmi poţi adeveri cumva?", o întreb eu pe un ton puţin dur şi protector. Ea rămâne mută de uimire şi nu mai ştie ce să-mi răspundă. Ea nu ştia. Ca şi multe alte tinere, ea nu ştia câţi oameni nu se dau drept altcineva ca să-şi facă ei planurile lor. Şi acel aşa-zis actor vroia poze cu ea! Şi ea avea de gând să i le dea. Poate după câteva conversaţii el i-ar fi cerut numărul de telefon, şi ea i l-ar fi dat. Iar mai târziu i-ar fi dat întâlnire. Şi ea ar fi mers acolo.
Încă nu-i vine să creadă că ceea ce i-am zis eu este adevărat, nişte întrebări aşa de bruşte care au răscolit-o. Îmi răspunde cu o privire confuză şi eu continui: "Să ştii că în ziua de astăzi mulţi oameni se dau pe internet actori şi aşa mai departe ca să vorbească cu fanii lor, cică, numai pentru a-i prosti şi mai ştiu eu ce. Să nu mai vorbeşti cu ăla că nu-i nici pe departe actorul tău preferat, ci e un om dubios, un mincinos. Şi să nu-i dai nicio poză cu tine! Bine?", ea mă ascultă atentă şi mă aprobă întru-totul. "Bine..", îmi răspunde fata confuză şi dezamăgită.

Şi când îmi imaginez că ea chiar l-a crezut pe acel om dubios şi chiar i-a împărtăşit problemele ei intime.
"Dacă ai vreodată vreo problemă sau vreo nelămurire, întreabă-mă pe mine. Şi eu te pot sfătui, să ştii.", îi spun eu privind-o înţelegător şi zâmbindu-i. "Bine.", îmi răspunde ea zâmbindu-mi şi ea uşurată.
Este foarte periculos să converesezi pe net cu fiece străin care-ţi spune că eşti "frumoasă", multe fete cad de asemenea în plasa "vorbesc-cu-actorul-meu-preferat", crezând că acel actor chiar vorbeşte cu ele. Şi ele nu ştiu că în ziua de astăzi se petrec multe lucruri rele pe net, mulţi mincinoşi care cine ştie ce planuri au când îşi fac id-uri false şi vor să prostească tinere fete. Este foarte importatant ca acolo unde ne aflăm să vorbim fetelor despre aceste pericole, să le sfătuim să nu vorbească cu fiecine. "Ah, dar cine nu ştie toate astea!", îţi spui poate tu. Ei bine, fata aceasta nu a ştiut toate astea. Şi Dumnezeu a vrut ca eu să-i spun asta. Şi poate mâine va vrea ca tu să-i spui unei fete ceea ce eu i-am spus astăzi altei fete.
Acolo unde suntem, Dumnezeu ne-a chemat să fim lumini. Iar o lumină face o diferenţă acolo unde se află pentru că luminează întunericul. Nu ne putem spune "creştini" dacă nu facem ceea ce Isus a făcut. Nu putem fi simpli creştini dacă nu vorbim oamenilor despre Adevăr. Şi da, vom avea şi de suferit. Mai contează? Tu trebuie să fii pregătit orişicând să informezi, să dai un sfat şi să luminezi.

Imagine preluată de pe: www.deviantart.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu