Pagini

miercuri, 7 noiembrie 2012

De ce să nu cauţi să mulţumeşti pe oameni

"Pentru ce citeşti atâta? Nu vezi că nu-ţi ajută la nimic toate astea?", îmi spuse el în timp ce răsfoiam paginile unei cărţi pe care o citeam în acel moment. Îmi ridic ochii din carte şi mă uit la el, dar nu ştiam ce să-i răspund. "Chiar nu mă ajută la nimic că citesc?", m-am întrebat eu în gând. Într-o săptămână am citit trei cărţi, chiar săptămâna trecută. Degeaba, oricât de mult aş încerca să mulţumesc pe om şi să-i fac lui pe plac, tot timpul va mai fi ceva băgat de vină. Când citesc nu e bine că de ce citesc atât. Dacă nu aş citi oamenii m-ar face incultă, şi nici aşa nu ar fi bine.
Întotdeauna se va găsi cineva care să mă critice, să mă judece sau să nu fie de acord cu ceea ce afirm eu. "De ce nu citeşti Biblia de douăzeci de ori în loc să citeşti atâtea cărţi?", mă întreabă el iarăşi. "Aşa ai înţelege-o măcar cu totul.". Mă uit iarăşi la el şi de data aceasta am un răspuns pentru el. "Citesc şi Biblia, dacă nu m-ai văzut până acuma. Şi degeaba aş citi pe Biblia de douăzeci de ori dacă nu aş citi-o cu inima deschisă, tot nu aş înţelege nimica. Dacă Dumnezeu nu-mi dă lumină şi nu-mi descoperă taine din ea, atunci nu am cum s-o înţeleg!", îi răspund eu privind când în carte când la el. Şi dintr-o dată se face tăcere şi el nu mai spune nimic, ci se ridică şi pleacă.

Este bine ca întotdeauna să ai un răspuns potrivit pentru acei oameni care nu sunt nemulţumiţi de tine şi care vor să te dărâme prin vorbele lor. Oricât de mult aş încerca să mulţumesc oamenii şi să le fac pe plac, să nu mai citesc cărţi şi să fac ceea ce ei vor să fac, credeţi că n-ar găsi alte defecte la mine? Credeţi că astfel aş deveni dintr-o dată perfectă în ochii lor? Nicidecum! După aceea ar observa alt lucru la mine care să nu le convină, ar mai căuta ei nod în papură.
Am hotărât să nu încerc să mulţumesc pe oameni, oricât de "nobile şi pure" ar fi intenţiile lor, oricât de mult ar lucra sfaturile lor înspre binele meu. Nu mă înţelege greşit, ascult părerile lor şi sfaturile oamenilor chiar îmi sunt de folos uneori! Dar nu îmi concentrez întreaga mea viaţă pentru a încerca să mulţumesc pe oameni, ci mai degrabă investesc în relaţia mea cu Dumnezeu şi încerc să-L mulţumesc pe El înaintea tuturor!
Poate că odată îi voi dezamăgi pe oameni pentru că am ales să ascult de Dumnezeu, în loc să le ascult sfaturile lor. Poate că voi ajunge să fiu urâtă de oameni pentru că într-o anumită situaţie voi alege să-L mulţumesc pe Dumnezeu.

Eu una ştiu că pe mine cărţile m-au ajutat foarte mult şi cititul pentru mine este un hobby. Dumnezeu mi-a descoperit multe taine de-ale Sale prin cărţile care mi-au trecut prin mâini. De ce m-aş opri din citit doar pentru că s-a oprit cineva, un simplu spectator, să-mi critice această pasiune?
Nu te lăsa dărâmat de reproşurile şi de dezaprobările oamenilor, doar pentru că lor nu le place ceea ce tu faci. Dacă tu crezi înaintea lui Dumnezeu că lucrul acela care ţie-ţi place este aprobat şi chiar plăcut de El, atunci de ce măcar te-ai stresa să asculţi ce are de spus acel spectator ce-şi dă cu părerea, iar apoi pleacă?
Ştiu că te afectează vorbele rele ale oamenilor, dar nu lăsa ca ele să-ţi schimbe deciziile pe care le-ai luat în viaţa ta doar pentru a-i face acelui om pe plac.
Caută să faci pe plac numai lui Dumnezeu şi celelalte lucruri se vor aşeza la locul lor într-o armonie perfectă!

Imagine de pe: www.deviantart.com

Un comentariu:

  1. ASA Este...unii stiu numa Sa critice si Sa rada daca citesti dar Ei nu Au citit o Carle de La un capat La altul niciodata:(

    RăspundețiȘtergere