Pagini

miercuri, 10 aprilie 2013

Oamenii sunt... cu toate acestea, iartă-i

Poate că cel mai bun prieten al tău te va răni într-o zi, în aşa fel încât să ajungi să spui că-l urăşti şi că nu mai vrei să-l ierţi. Poate vei cădea de multe ori de prost atunci când vei face binele, poate că oamenii se vor folosi de tine şi apoi te vor lăsa baltă. Oamenii sunt oameni şi ei rănesc, dar totuşi, uneori trebuie să alegi să-i ierţi şi să iei atitudinea lui Jane Bennet din "Mândrie şi prejudecată", încercând să vezi doar binele din fiecare om. Atunci când unii oameni m-au rănit şi m-au dezamăgit m-am simţit foarte demoralizată. M-am mustrat pentru că am fost prea credulă sau prea bună, şi mi-am plâns de milă. Dar... apoi mi-am dat seama că nu rezolvam nimic făcând pe victima şi adunând amărăciune în inima mea. Aşa că, am decis să trec cu vederea greşelile lor şi să mă gândesc la unele amintiri plăcute cu acele persoane. M-am gândit la momente în care am râs, am povestit şi atunci atitudinea mea faţă de acei oameni se schimba. În loc să mă mai gândesc la cât de mult rău mi-au făcut, am încercat să gândesc ca şi Isus. De câte ori nu Îl supărasem? De câte ori nu plânsese El din cauza mea? Şi totuşi, întotdeauna am găsit un refugiu în braţele Sale. Niciodată nu m-a alungat de la El. deşi avea tot dreptul s-o facă! Îmi amintesc de povestea lui Corrie ten Boom, care împreună cu familia ei a fost închisă deoarece au adăpostit evrei în timpul invaziilor naziste. Tatăl ei a murit în închisoare şi iubita ei soră a murit într-un lagăr de concentrare din Germania. Mulţi ani mai târziu, după ce fusese eliberată, Corrie mergea în toată lumea şi vorbea oamenilor despre Dumnezeu. Odată, la o biserică dintr-o ţară, a venit înspre ea un bărbat zâmbind şi i-a întins mâna.

Uitându-se cu atenţie la el, i se păruse cunoscut. Încă nu-i dăduse mâna fiindcă nişte sentimente de ură îi acaparaseră inima: omul acela fusese unul din soldaţii nazişti care au ajutat la uciderea surorii ei! Cum să-l ierte pe unul dintre ucigaşii surorii ei? Mâna lui aştepta întinsă, dar ea nu vroia să-i dea mâna. Timp de câteva momente s-a luptat în mintea ei, gândindu-se ce ar trebui să facă. Avea tot dreptul să nu-l ierte pe acel om! La urma urmei, el îi ucise sora! Dar... ea tocmai vorbise despre bunul Dumnezeu. Cum ar putea să nu-l ierte pe acel om? Indiferent de ce el îi făcuse, a ales să-l ierte. Şi drept ca dovadă a acestui fapt, a dat mâna cu el.

Nu ştiu care dintre oamenii la care ţii te-au rănit, însă ştiu că Isus ne cere să-i iertăm. Dacă nu iertăm, nu vom primi iertare. Deşi avem poate toate motivele din lume să nu-l iertăm pe acel om care ne-a făcut atâta rău, să ne gândim la dragostea Sa şi să iertăm pe cei care ne-au greşit pentru că iertarea are efect vindecător, atât emoţional cât şi fizic.

Oamenii sunt adesea neintelegatori, irationali si egoisti...
Cu toate acestea iarta-i.
Daca esti bun, oamenii te pot acuza de egoism si intentii ascunse...
Cu toate acestea fii bun.
Daca ai succes, poti castiga prieteni falsi si dusmani adevarati...
Cu toate acestea cauta succesul.
Daca esti cinstit si sincer, oamenii te pot insela...
Cu toate acestea fii cinstit si sincer.
Ceea ce construiesti in ani, altii pot darama intr-o zi...
Cu toate acestea construieste.
Daca gasesti linistea si fericirea, oamenii pot fi gelosi...
Cu toate acestea fii fericit.
Binele pe care il faci azi, oamenii il vor uita maine...
Cu toate acestea fa bine.
Da-i lumii tot ce ai mai bun, si poate nu va fi niciodata de ajuns...
Cu toate acestea da-i lumii tot ce ai mai bun.
La urma urmei este intre tine si Dumnezeu...
N-a fost niciodata intre tine si ei, oricum.
  -Maica Tereza

2 comentarii:

  1. Superrr...Domnul sa ne ajute..emma

    RăspundețiȘtergere
  2. iertarea...
    ce usor putem vorbi dar ce greu putem trai
    eu am mare nevoie de puterea lui Dumnezeu ca sa iert tot si toate
    Doamne, ajuta!!!
    ana
    anatatarandras.com

    RăspundețiȘtergere