Pagini

luni, 8 iulie 2013

Luptă pentru a fi mulţumit aşa cum eşti

Mi-a plăcut foarte mult filmul "Mândrie şi prejudecată", dar mai ales de Jane Bennet. Ea întotdeauna căuta să vadă doar partea bună a fiecărui om şi al oricărui lucru. Inima ei era prea bună ca să vadă răul ascuns din lume. Întotdeauna caut să văd şi eu o licărire de speranţă în întunecimea de care sunt adeseori încurajată şi mă străduiesc să nu dau înapoi din a crede că pot face o schimbare în lume cu ajutorul lui Dumnezeu. Vreau să cred că pot influenţa într-un mod pozitiv lumea în care mă aflu prin gesturile mici făcute cu iubire. Dacă am şti cât de mult face un zâmbet fugar aruncat cuiva de pe stradă, o îmbrăţişare dată unui prieten sau o vorbă prietenoasă spusă cuiva, cu siguranţă am fi primii care am căuta să facem binele. Dar suntem oameni şi poate că nu ne simţim întotdeauna în stare să fim pozitivi şi prietenoşi cu toţi, dar haideţi să profităm din plin de ocaziile care ni se oferă să fim ca şi Jane Bennet, plini de bunătate. Uneori e bine să ne prefacem că răul nu există şi că lumea este un loc bun. Uneori e bine să credem că oamenii nu sunt chiar atât de răi precum par. Şi întotdeauna va fi ferice de noi dacă vom iubi din toată inima. Numai aşa vom putea face ce Îi este plăcut lui Dumnezeu, dacă iubim.

Într-o lume în care oamenii sunt tot mai nefericiţi şi negativişti, tu poţi face o diferenţă prin atitudinea pe care vrei s-o ai. Nu aştepta momentul în care vei avea lucrul dorit ca să poţi fi fericit, ia momentul care îţi stă acum în faţă şi fă-l cel mai bun. Fericirea vine atunci când alegem să-i fericim pe alţii. La fel cum dragostea adevărată se sacrifică, la fel şi fericirea se instalează în inimile noastre când o acceptăm. Avem mii de motive pentru  a fi fericiţi, trebuie doar să ne deschidem ochii şi să vedem că suntem înconjuraţi de binecuvântări şi motive pentru a fi bucuroşi. Pare greu de crezut când am fost obişnuiţi numai cu lucrurile rele, dar dacă stăm bine să ne gândim nemulţumirea nu ne-a ajutat niciodată să progresăm. De ce atunci să nu ne scăpăm de ea? Ştiu că poate fi greu să încerci să fi mulţumit şi bucuros când te gândeşti la toate lipsurile, dar meditează asupra lucrurilor pentru care poţi fi mulţumitor. De exemplu, ai o familie. Ai mâini şi picioare. Şi chiar dacă n-ai avea.... poţi fi fericit. Nick Vujicic este unul dintre cele mai bune exemple de mulţumire pe care ţi le pot da.  A găsit mulţumirea când putea trăi toată viaţa în ruşine şi apăsare din cauza handicapului fizic cu care s-a născut. Dar El a ales să-L slujească pe Dumnezeu chiar fără mâini şi picioare, şi ce lucruri minunate a făcut Dumnezeu prin acest om. La urma urmei, fericirea şi mulţumirea nu ţin de ce avem, ci de ce atitudine a inimii avem asupra lucrurilor. Eu vreau să lupt pentru a dobândi o inimă mulţumitoare! Tu?

Imagine de pe deviantart

Un comentariu:

  1. Eu vreau să lupt pentru a dobândi o inimă mulţumitoare ! :)

    RăspundețiȘtergere