Pagini

marți, 12 noiembrie 2013

Frumuseţe în loc de cenuşă

Se întâmplă de multe ori să avem parte de momente grele în viaţă şi sperăm ca să vină de undeva o lumină cât de mică, dar care să ne încurajeze. Sperăm să primim de la cineva un sms de încurajare sau să ne spună cineva că se roagă pentru noi. Dar nimeni nu o face, aşa că ne simţim uitaţi de inimi şi atunci starea de disperare creşte înăuntrul nostru şi simţim că nu mai putem continua. Chiar nimeni nu simte cu mine? Dumnezeu m-a uitat?
De multe ori am trecut prin asemenea stări în care am aşteptat ca speranţa să-mi vină prin intermediul unui sms sau doar prin cineva care să pară a fi interesat de starea mea spirituală. Dar au fost multe dăţi în care nu am primit niciun mesaj din partea nimănui, dăţi în care m-am simţit singură şi în care disperarea inimii mele creştea cu fiecare minut trecut cu încetul. Aşa că am avut de făcut o alegere: fie aşteptam în zadar ca cineva să îmi ofere speranţă, fie o ofeream eu chiar dacă starea mea era la pământ. Mi-am amintit de versetul din Psalmul 84:6-7 care spune "Când străbat aceştia Valea Plângerii, o prefac într-un loc plin de izvoare; şi ploaia timpurie o acoperă cu binecuvântări."
Deci, puteam face ca toate lucrurile rele din viaţa să se întoarcă spre binele altora. Puteam alege să încurajez, fără să mai aştept să fiu încurajată. În mijlocul lacrimilor vărsate trimiteam mesaje de încurajare prietenilor din lista, mesaje pe care doream să le primesc eu. Aşa simţeam cum ceva în inima mea se vindeca. Aşa am făcut din cenuşă ceva frumos.

Am citit despre Betsie ten Boom, care atunci când a fost dusă în închisoare pentru că adăpostise evrei în casa ei pe vremea naziştilor, a ştiut să prefacă Valea Plângerii într-un loc plin de izvoare. În celula singuratică şi urâtă în care se afla, Betsie a ştiut să o facă frumoasă, decorând-o cu obiectele de care a dispus. A găsit ceva frumos chiar şi în urâtul care a înconjurat-o. Viaţa ne oferă multe motive de supărare şi pe bună dreptate, însă asta nu înseamnă că trebuie să îi şi dăm voie să o facă. Undeva, acest ciclu al supărărilor trebuie oprit. Şi nu o putem face decât atunci când vom alege să facem ceva bun. Ceva care să ne producă bucurie şi pace. Putem alege să decorăm urâtul din viaţa noastră cu lucruri frumoase şi putem adopta o atitudine de bucurie, chiar şi atunci când ne este greu.
Data viitoare când vei fi supărat, nu lăsa ca această stare să te inducă în depresie. Chiar dacă îţi va fi greu, fă ceva frumos pentru cineva. Înfrumuseţează urâtul. Chiar şi din cenuşă poate ieşi ceva frumos..

Imagine de pe Pinterest

Un comentariu:

  1. Exact asa am invatat sa fac si eu :) Cand ma simt mai singura sau mai descurajata, trimit mesaje sau postez ceva de incurajare pe Facebook. Si primesc inapoi "feedback" de genul: "De unde ai stiut ca am probleme? De unde ai stiut ca aveam nevoie de incurajare?" Eu nu am de unde sa stiu prin ce trec oamenii in acele momente, Dumnezeu stie si ma bucur ca ma foloseste in felul acesta... si pe tine la fel, draga Milena :)

    RăspundețiȘtergere