Pagini

sâmbătă, 13 septembrie 2014

Un nou capitol.

Parcă ieri eram doar un copil ce se juca toată ziua pe stradă și care avea grijă să intre în casă numai seara. Zilele treceau pentru mine fără a mă gândi deloc la ce va fi în viitor și trăiam doar clipa care mi se oferea cu toată ființa mea. Nu-mi păsa de nimic, eram doar un copil fără griji care își trăia copilăria la maxim. Apoi a venit o altă perioadă din viața mea în care am început să uit de copilărie și încetul cu încetul pașii mei se îndreptau spre adolescență. Atunci am început să văd cum e viața de fapt, am început să învăț lucruri noi și m-am confruntat cu diferite probleme de natură sufletească. Dar prin toate am trecut cu bine și privind în urmă îmi dau seama că am trăit liniștită, fără prea multe bătăi de cap. Am fost ferită de relele acestei lumii, nu m-am delectat cu lucruri pe care nu trebuia să le fac. Am fost cuminte. Acum... întorc fila din romanul vieții mele și văd scris cu majuscule: UN NOU CAPITOL. Ridic din sprâncene și ating ușor acele litere mari, întrebându-mă ce înseamnă acele cuvinte scrise atât de mari. Cu inima strânsă constat că mă îndrept spre o nouă etapă a vieții mele și mă întreb cum va fi, cum mă voi transforma, dacă va fi bine, dacă va fi rău. Îmi pun multe întrebări de acest gen și mă rog în gând să fie bine.

În viață trecem prin multe transformări. Suntem trecători, iar viața trece foarte repede și de aceea trebuie să ne bucurăm de fiecare pagină din povestea vieții noastre. Sunt pagini pe care vor fi scrise lucruri triste, pagini care vor fi umplute de lacrimi. Dar pe următoare pagină s-ar putea să găsim evenimente fericite și vom uita pentru moment că pe pagina anterioară au fost scrise cuvinte de suferință. Apoi vor fi capitole noi pe măsură ce vom înainta prin viața noastră, capitole intrigante care ne vor ține în suspans. Nu ne va fi întotdeauna ușor să trecem cu ușurință peste toate paginile din cartea vieții noastră și uneori ne vom opri ca să mai recitim unele fraze. Ce a vrut să însemne aia? Oare ce trebuia să învăț din acea lecție?

Sunt clipe în care îmi este dor să fiu iarăși copil. Dar apoi mă gândesc că aceea a fost doar o perioadă din viața mea prin care trebuia să trec. Nu mai putem da timpul înapoi decât dacă ne folosim de amintiri ca să o facem. Niciodată nu vom mai fi din nou copii, niciodată nu vom mai putea întoarce paginile. Trebuie să privim numai spre El ca să fim motivați să ne trăim viețile de acum cu bucurie. Să nu ne dorim să ne întoarcem în trecut, să nu fim triști ”fiindcă vremurile bune au trecut”. Viața merge înainte, indiferent de întorsătura evenimentelor din viețile noastre. Lumea nu se oprește în loc când noi pățim ceva rău, când vom avea inimile zdrobite. Întotdeauna trebuie să găsim puterea de a merge înainte și de a citi plini de curaj aceste cuvinte din romanul vieții noastre: un nou capitol.

Imagine: Pinterest

Un comentariu:

  1. Da, ai dreptate. Si eu traiesc un nou capitol de ceva timp, si din cand in cand privesc cu trecut , parca cu parere de rau, dar trebui sa ma opresc si sa privesc spre viitor.

    Dumnezeu are intotdeauna planuri minunate pregatite pentru noi, pentru capitolele noi din viata noastra, trebuie doar sa ne lasam in mana Lui.

    RăspundețiȘtergere