Pagini

luni, 20 aprilie 2015

Ce a fost și cine a fost, niciuna nu se mai întorc!

Niciodată nu sunt două zile identice. Niciodată nu vei putea imita ziua ce tocmai a trecut. Ce a fost nu se mai întoarce niciodată și chiar dacă ție îți este greu să te obișnuiești cu absența cuiva, cu lipsa unui lucru, trebuie să înveți să trăiești și fără acele lucruri sau persoane care altădată îți erau mereu alături. În viață câștigăm. Uneori atât de mult, încât uităm că mai există și pierderea. Iar atunci când ne trezim într-o zi că cineva a dispărut din viața noastră cedăm. Ne sunt dărâmate toate temeliile, nu mai putem vedea nimic bun în ceea ce va urma. Ieri, când toți prietenii bunicului meu decedat au fost în casa mea m-am uitat printre ei sperând că va apărea și el de undeva, că poate e plecat până afară sau că s-a dus la pescuit. Dar el a plecat pentru totdeauna. A rămas numai o amintire care îmi produce durere, o dovadă a faptului că bunicul meu niciodată nu se va mai întoarce la noi. Pot doar să îmi amintesc de cine a fost el, de ziua în care l-am văzut ultima oară, de toate clipele petrecute alături de el. Pierderile sunt foarte dureroase. De aceea preferăm să nu ne gândim la ele și gândul că cineva iubit ar putea muri îl îndepărtăm cu grabă din mijlocul celorlalte gânduri ale noastre. Preferăm uneori să trăim într-o lume imaginară unde toate sunt bune și frumoase, unde nu pierzi nimic. Unde nu există inimi frânte.

Oamenii vin și pleacă. Lucrurile se degradează și se pierd și ele. Cu ce rămâi? Cu toate că până acum nu te-ai gândit serios la asta, gândește-te cum ar fi dacă ai pierde ceva fără de care nu te poț imagina trăind. Îmi dau seama cât de mult te-ar afecta să-ți pierzi iubitul sau iubita, dar există posibilitatea ca asta să se întâmple. Există posibilitatea ca ei să te piardă pe tine. Cum facem față pierderii? E bine să ne plângem durerile, să ne punem întrebări. Dar să nu ducem suferința noastră prea departe, pentru că atunci va fi greu pentru ceilalți. Ne vor pierde și ei pe noi. Mi-ar plăcea să nu fi pierdut niciodată nimic. Dar în ultima vreme eu mai mult am pierdut decât am câștigat. Oameni, sentimente, vise, speranțe.

Toate pierderile acestea te schimbă. Nu ai cum să mai fi același după ce ai pierdut așa de multe lucruri. Dar nu trebuie să ne schimbăm în rău. Să devenim răi, egoiști, pesimiști. Trebuie să ne lăsăm modelați de Olar, să acceptăm chiar și strângând ochii ca să nu curgă lacrimile modelarea dureroasă. Să fim deschiși în fața pierderii și a durerii precedată de aceasta. Să credem că toate lucrează pentru binele nostru, chiar dacă acum totul pare atât de nedrept și de rău. Învață, dragul meu, că pierderea, ca și câștigul... face parte din viață.

Imagine: Pinterest

2 comentarii:

  1. Nu pot decat sa spun ca intr-o zi vom ajunge acolo sus, in cer si vom spune ca toate pierderile au meritat...si ne vom intalni cu cei dragi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca trebuie să ne izbim de astea, ca să invatam.

    RăspundețiȘtergere