Pagini

sâmbătă, 2 mai 2015

Despre frumusețe

În acest post mi-am pus în gând să scriu despre frumusețe. Despre aceea care ne izbește ochii, dar și sufletul. Am auzit de atâtea ori atâtea teorii despre frumusețe, încât de multe ori în capul meu a fost un mare ghiveci, și eu însumi am fost de multe ori în îndoială cu privire la ce înseamnă frumusețea, deoarece am întâlnit în viața mea toate tipurile de frumusețe. Am rămas uimită, dar și îngrețoșată de ceea ce poate face frumusețea. Frumusețea e frumoasă. Frumusețea o poți găsi oriunde, în orice persoană. Totul depinde de ochii inimii tale. Ce privești când vezi o persoană.
Aș vrea să-ți spun puțin despre mine. Când am fost micuță cred că eram cea mai frumoasă... de la coadă. Copiii obișnuiau să își bată joc de mine, mai bine zis de felul în care arătam. Îmi puneau porecle, mă întrebau dacă nu mă rușinez de felul în care arăt. Anii au trecut însă și eu m-am schimbat. Crescând și maturizându-mă, oamenii și-au schimbat opinia despre mine. Acum mă ei mă numeau frumoasă și aceia care odată își băteau joc de mine se uitau la mine cu admirație acum. M-am întrebat de multe ori de ce? De ce oamenii ne tratează după modul în care arătăm? Dacă nu ne încadrăm în standardele lor despre frumusețe nu suntem bine veniți să le fim prieteni. Suntem etichetați de multe ori după modul în care arătăm. Și atunci nimeni nu se mai obosește cu noi să ne cunoască sufletul, să își schimbe părerea. Să vadă că suntem frumoși.

Am întâlnit persoane care nu sunt frumoase fizic, dar care au un suflet atât de frumos, încât dacă ar exista un aparat de fotografiat vi l-aș poza ca să-l vedeți cu toții. Dar aceste lucruri trebuie ca să le descoperiți, fiindcă este ușor să privim numai frumusețea, dar să o descoperim... nu avem toți timp sau chef pentru asta. De asemenea, am întâlnit persoane atractive fizic, dar care mi-au lăsat un gust amar în momentul în care le-am auzit anumite păreri sau le-am văzut comportamentul. Poate că pentru un simplu trecător de pe stradă acele persoane ar fi fost de admirat. Dar dacă le cunoști mai îndeaproape preferi să te distanțezi de ele. Frumusețea fizică este înșelătoare. Și trecătoare. Dar ea îți este și de ajutor în multe situații. De obicei când ești o persoană frumoasă la exterior ți se deschid mai multe oportunități în față. Oamenii te privesc cu alți ochi, artiștii te elogiază..

Frumusețea interioară nu poate fi văzută de oricine. Dar o simți, o observi în gesturile, atitudinea și faptele persoanei ce o are. Frumusețea aceasta te farmecă, te uimește. Și nu numai pentru o clipă. Ci pentru totdeauna. Această frumusețe te inspiră, te face să te preocupi mai mult de calitatea ta ca persoană. Și cel mai minunat... nu este trecătoare și cu fiecare zi care trece poți deveni tot mai frumos sufletește. Sunt oameni care nu sunt frumoși fizic, dar care te fac să treci cu vederea asta fiindcă frumusețea lor sufletească acoperă totul. Sunt oameni care sunt frumoși și fizic, și sufletește. Sunt oameni care sunt doar frumoși fizic. Pe ultimii îi plâng. Fiindcă ei nu știu sau au uitat că într-o zi vor mai rămâne numai cu un suflet urât.

Când cineva mă complimentează și îmi spune că sunt atât de frumoasă, nu cred. Încă am în minte imaginea cu mine când eram mică și când copiii râdeau de felul în care arătam. De-a lungul timpului am încercat să mă preocup de sufletul meu, am fost și sunt conștientă de faptul că frumusețea sufletească este primordială și că ea ține veșnic. Cu toate acestea am și părți urâte în sufletul meu. Nu sunt cea mai frumoasă. Dar trebuie să îmi îndrept necurmat ochii spre El, spre Frumusețea Desăvârșită și să învăț.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu