Pagini

joi, 2 iulie 2015

”Ai grijă de tine!”

Ultimele zile din viața mea au fost pline cu oameni noi pe care i-am întâlnit, care au prins drag de mine și ținându-mă strâns de mână, m-au sfătuit. Sfaturile ce le-am primit m-au încurajat și reamintit de frumusețea unei vieții simple. Printre cele mai comune sfaturi pe care le-am primit în ultima perioadă, acesta a fost cel mai rostit: ”Să ai grijă de tine.”
Am stat și am meditat asupra acestor cuvinte, încercând să înțeleg profunzimea acestor cuvinte. Când cineva îmi spune să am grijă de bine, înseamnă că eu contez pentru persoana aceea, că își dorește sincer să îmi fie bine.

”Să fii frumoasă, aranjată. Pedantă.” Mi-a spus o doamnă simpatică privindu-mă cu drag cu ochii senini și un zâmbet larg pe față. Am știut că are dreptate, că eu chiar contez. Este foarte important să ai grijă de tine în felul acesta, să te faci plăcută oriunde mergi. Să poți întoarce privirile oamenilor de pe stradă. Și să ai încredere în tine că ești frumoasă. Nu te lăsa nearanjată, eu m-am lăsat prea multă vreme și regret acele timpuri. Investește în tine. Cumpără-ți haine frumoase. Aranjează-ți părul acela frumos. Ești frumoasă și trebuie să arăți asta. Ai grijă de aspectul tău fizic.

”Bucură-te de viață, nu te lăsa doborâtă de nimic. Să nu cumva să-ți pierzi mințile!” Ținându-mă strâns de mână și privindu-mă intens, o doamnă bolnavă ce și-a îngropat toți cei patru copii, mi-a dat acest sfat prețios. Încă mai zâmbea, mai glumea. Deși suferise șase atacuri cerebrale. Părea mai veselă decât mulți oameni pe care îi cunosc și care nu și-au îngropat patru copii. M-am uitat la așa-zisele mele probleme și am realizat că nu am nimic de care să fiu tristă. Am totul. Sunt fericită. Nu mă las doborâtă de nimic. ”Să rămâi tot timpul optimistă.”

”Tu contezi, tu vei avea nevoie de tine toată viața.” Printre nenumăratele alte sfaturi, mi l-a dat și pe acesta. M-a motivat să mă preocup mai mult de mine, să fiu o luptătoare. Să-mi am grijă de sănătate. De trup. De suflet. Eu i-am ascultat sfaturile, încerc să fac tot ceea ce este mai bine pentru mine. Îmi pare rău că nu m-am apucat de unele lucruri mai devreme, dar poate că toate au vremea lor. Ce bine mi-au prins sfaturile tale. Să mă mai sfătuiești.

Sfaturile... am început să iau aminte la ele. Și observ cum viața mea se schimbă în bine. Să ai grijă de tine. Să fii fericit. Să zâmbești. Să nu te lași doborât de nimic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu