Pagini

miercuri, 2 septembrie 2015

Toamna, anotimp frumos

Septembrie, bine te-am găsit! Începe un nou sezon din viața mea și sunt foarte entuziasmată de tot ce îmi rezervă Dumnezeu începând din toamna aceasta. Abia aștept să-mi afund picioarele în grămezile de frunze ruginite din parcuri, să privesc de pe fereastră picurii de ploaie ce cad triști peste umbrelele ce ne vor proteja de ei, să mă delectez cu o carte bună, să fiu nostalgică. Toamna este unul dintre anotimpurile mele preferate, deoarece pentru mine este o combinație de bucurie melancolică, un anotimp ce îl inspir adânc până în suflet. Un anotimp în care îmi las visele să se înalțe spre Ceruri. Odată ce frunzele încep să cadă leneșe, desprinzându-se de pe ramurile copacilor, iar păsările călătoare își reîncep călătoriile... simți că lucrurile se schimbă. Că și tu parcă simți și gândești diferit. Poate că vei simți nevoia să faci anumite schimbări în tine, în viața ta,vei gândi că ar trebui să trăiești mai frumos din toamna aceasta. Te-ai săturat de vechiul stil de viață, în care credeai că împlinindu-ți toate poftele și deliciile vei fi fericit. Dar poftele tale nu au făcut decât să te secătuiască și ai devenit un om gol pe interior. Dar dichisit la exterior.

Simplitatea, ce artă! Secretul unei vieți liniștite și fericite nu este câștigarea popularității, a unui număr cât mai mare de prieteni, a unui iubit. Atunci când vei găsi însemnătate în lucrurile mici, într-un anotimp atât de frumos și colorat precum toamna sau când vei renunța la dorințele tale egoiste; poate că atunci vei fi mulțumit. Nu vei mai fi mereu grăbit și neliniștit, căutând într-un mod frenetic să îți împlinești toate acele dorințe care oricum nu te vor satisface. Ci vei renunța la goana asta nebună după nimicuri și te vei preocupa mai degrabă de tine. Îți vei suna un vechi prieten și-l vei întreba ce a mai făcut. Te vei privi în oglindă și vei vedea dacă tu ai o privire senină. Vei ierta oamenii aceia care ți-au greșit. Te vei ierta și pe tine pentru greșelile tale făcute în trecut. Vei încerca să mai schimbi ceva la tine. Nu la păr. Nu la haine. La suflet.

Viața este prea scurtă ca să ți-o pierzi cu lucruri de nimic. Prea trecătoare ca să o irosești. Fă pace cu tine și cu ceilalți. Bucură-te de toamnă, de oameni, de bune și de rele. Au fost clipe în viața mea peste care am crezut că nu voi trece niciodată, atât de grele mi s-au părut. Acum privesc în urmă la ele și mă întreb de ce? De ce am crezut așa? Totul trece, dragule. Tu bucură-te, fă-ți în mintea ta un plan de a trăi frumos. Și de a lăsa ceva bun în urma ta. Acum că Septembrie a sosit, schimbă-ți și tu atitudinea. Fii frumos!

Imagine: pinterest

Un comentariu: